"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

onsdag 19 november 2008

Kärlek och snö...

Idag flydde jag från allting och tog en kärlekspaus hos min älskling! Ibland är det verkligen nödvändigt att byta miljö helt och hållet för att hinna rensa tankarna och hämta lite ny energi. Och vi bor ju i varsin ände av stan.

Fast ny energi vet jag inte om vi fick någon av oss, vi är nog på väg att bli förkylda båda två, så vi somnade en stund i soffan tillsammans. Jättemysigt! Och sen en film och så var det dags för mig att åka hem igen. Kortbesök men han har morgonskift den här veckan och jag behöver få undan mer jobb så jag behöver vakna hemma.

Det hade börjat snöa när jag gick till tåget och det var snö när jag kom hem också 1,5 timme senare. Det är ju så vackert med nyfallen snö! Fast jag kände mig hur risig som helst, trött, febrig och snorig, så njöt jag av promenaden hem från stationen.

Julstämningen har börjat smyga sig på, tror jag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar