"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

tisdag 9 september 2008

Flyttbestyr

Att flytta är inte det bästa jag vet! Ändå har jag lyckats med konststycket att byta bostad 28 gånger i mitt liv! Och nu är det dags igen.

Nu är det bara tre veckor kvar och den jobbigaste fasen är på väg att börja. Den när allt ska packas och jag måste välja ut vad som är viktigt och vad som inte får komma bort så det dröjer innan jag hittar det igen. Räkningar, kontrakt, kalendrar, bankgrejor och ungarnas skolpapper t.ex.

Sen är det ju det där med böckerna! Först tänker jag att jag kommer ändå inte att hinna med att läsa något de här veckorna. Men jag vet hur det brukar bli. Jag packar allt och sen får jag plötsligt en brinnande lust att läsa just precis en viss bok. Och den går ju inte att hitta då!

Hmm.. skulle ju kunna använda pendeln förstås! Den får jag se till att packa i "viktigtlådan"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar