"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

söndag 20 april 2008

Energitjuvar och skydd

Jag tror att det många gånger sker helt omedvetet att vissa suger energi från andra. Och jag tror att orsaken är att de ännu inte insett eller förstått att källan finns inom dem själva. De tror att de måste få energi, förståelse, bekräftelse, kärlek och ljus eller vad de nu är i behov av utifrån.

Sen anser jag också att energi naturligt alltid strävar efter balans. Alltså mörker söker naturligt upp ljuset och tvärtom i en evig rörelse. Så jag tror inte att det mörka vill ha ljus för att växa självt, utan att det söker sin balans i sin motsats helt naturligt.

Skydd mot dränerering..
Ytterligare något att tänka på när det gäller att skydda sig från att bli dränerad är att "täta" sin energikropp. Vi gör så mycket själva som vi inte tänker på som dränerande.

Sånt som dränerar kan vara:
- Saker som behöver kommuniceras men som vi håller inne med
- Utlånade grejor
- Brutna löften (även de när vi träffar en bekant på stan och slänger ur oss "visst, vi tar en fika nån gång" utan tanke på att det ska bli av)
- Alla grejor vi stuvat undan i kartonger på vinden eller i källaren
- Obetalda räkningar
- Lån och skulder
- Röra

Jag vet, allt detta är inte lätt att ordna upp på en kafferast, men jag tror det är viktigt att bli medveten om det. Om jag alltid ser till att ha en öppen och ärlig kommunikation, har koll på mina grejor och inte ger löften som jag inte har för avsikt att hålla så kommer jag långt. Då finns ingen energitråd för någon annan att börja dra i.

1 kommentar:

  1. Den här bloggen måste bli aktiv igen! Så otroligt bra! Du har hjälp mig att inse en massa saker.

    SvaraRadera