"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

måndag 16 mars 2009

Vårkänning och odlingslust

Igår visade termometern på rekordhöga 5 plusgrader och fåglarna har sjungit vårsånger i flera dagar nu. I morse var det lite kallare igen, men vårkänslan sitter ännu kvar i kroppen och väcker lusten att göra "vårgrejor".

Jag beställde Impectas frökatalog i morse. Har räknat ut att min balkong har plats för sju balkonglådor så jag skulle ju faktiskt kunna skapa en riktig miniträdgård. Jag är sugen på att odla praktiska saker. Grönsaker, kryddor och framför allt olika örter som kan förvandlas till huskurer senare. Att kunna göra min egen medicin har länge fascinerat mig, och i år ska det bli av! Jag ser framför mig mitt skåp fyllt av egentillverkade tinkturer, örtoljor och nyttiga téblandningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar