"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

söndag 8 mars 2009

Söndag - vilodag

Igår höll jag kurs i Reiki 2. Jättebra kurs, allt gick fint och härliga deltagare. Men vad jag kände mig trött efteråt. Det är nog hela veckan som kommer ikapp nu för jag har haft mycket att göra och känt mig stressad och pressad av tiden. Känner mig alldeles seg i huvudet idag. Trött och långsam, fast jag sovit nästa tolv timmar i sträck!

Önskar att jag kunde bara få vila och ta det lugnt idag, men jag har ju lovat bort mig på ett extrajobb. Det är nödvändigt för att få ihop till hyran ibland, men just idag känns det extra motvilligt. Nåja, det är väl en sån dag. Disciplin, disciplin, disciplin...

1 kommentar:

  1. Hej,
    Har precis sänt en fråga till din hemsida om PDF filen och hittade sedan hit till bloggen.Kloka tankar och spännande läsning. Har precis gått Reikimasterkurs klart och var helt slut!! 1 1/2 dag efter. Undrar varför det blir så?
    Hälsningar KB

    SvaraRadera