"Världen är si och si eller så och så bara därför att vi säger oss själva att det är på det viset. Om vi slutade att intala oss själva att världen är så och så skulle världen upphöra att vara så och så."
"Ett sant liv, är ett liv man lever avsiktligt."
-- don Juan Matus --

tisdag 4 november 2008

Man ska vara försiktigt med vad man ber om...

Man ska vara försiktig med vad man ber om... för det kan hända att man får det!

Ända sedan flytten 1:a oktober har jag hamnat lite på efterkälken med allting. Det tar tid och energi att packa, flytta och packa upp allting och inrätta sig i det nya. Och det är underbart att ha fått mer utrymme nu!

Men mer utrymme betyder högre hyra så jag tänkte att när jag ändå hade en cirkel och vi skulle hjälpas åt att manifestera något åt varandra så passade jag på att be Universum om lite mer inkomster.

Gissa vad som hände? Nu har jag fått fler tarotbeställningar på en vecka än jag brukar få på en månad! Så om jag nu hade tänkt mig för så skulle jag ju förstås bett om att få inkomsten i en takt jag klarade av. Så kan det gå... en läxa för mig.

Nu jobbar jag för högtryck för att komma ifatt och så klurar jag på en ny formulering för nästa "beställning från KBS (Kosmos beställnings- service)" för det är inte roligt varken för mig eller mina kunder att ha så här mycket att göra och ständigt känna att jag ligger efter.

Men nu är klockan nästan ett och jag behöver sova lite också. Ska avsluta dagen med en ljusmeditation som jag nyss kom på att jag inte gjort på länge. Vitt ljus-meditation för att "smälta bort" stressen. Mycket bättre att sluta dagen med vitt ljus än med vitt brus!

Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar